de noorse sportschool - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annet Schut - WaarBenJij.nu de noorse sportschool - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annet Schut - WaarBenJij.nu

de noorse sportschool

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

17 September 2006 | Noorwegen, Oslo

Hoi Allemaal,

Pas 3 dagen voorbij en nu al weer voldoende stof voor een bericht. Het gebeuren ook zoveel dingen!

Maargoed, nu die sportschool. In eerste instantie denk je dus dat het net zo is als in Nederland. Loopbanden, fietsjes en veel machines waarbij je van de helft niet weet waarvoor ze zijn..
Nou, dat hebben ze hier ook!
Net als, net als in Nederland, een rooster met klassikale lesjes. En wat is een
`kondis-klasje` grappig in het Noors.!
En, To, Tre! En waar wij in Nederland toch altijd tot 8 tellen, tellen we hier opeens tot 7. En daar snapte ik echt helemaal niks van, want dat lijkt me gewoon het handigst! Dus ik was alles steeds een keer te vaak aan het doen...Maargoed, het was een goed lesje. En daarna, nou dat ken ik uit Nederland niet; 15 min. ABS. Zoals ze dat hier dan weer zo mooi op zijn engels zeggen. Daarom zijn ze hier allemaal zo dun! Mijn hemel, als ik dat 3 keer per week ga doen krijg ik echt een enorme strakke buik. Puik plan lijkt me! Hahah.

Nou, dit weekend dan maar. Zaterdagochtend had ik dus die buikspieren marteling en de kondis-training. En `s middags het feestje op Nesodden. Wat erg gezellig was, en waarna we `s avonds Oslo nog in zijn geweest. Toch maar de metro van 00.25 genomen. (de laatste..) En gelukkig, althans voor mij dan, gaat er ieder uur ook nog een bus richting RØA. Het gebiedje waar ik nu dus woon. (Is dus ook een metrostation dat zo heet, dus als iemand t wellicht op wil zoeken..)
Maargoed, dat was dan zaterdag. Zondag, vandaag dus, hadden Eva en Christian een soort communie waar ze heen gingen, en was ik er, op verzoek, voor Christina en nog een nichtje. En wat voor een nichtje. Echt een vreselijk nichtje. Slopen wat maar te slopen valt en krijsen, krijsen, krijsen. Mijn god, wat was ik blij toen dat kind weg was. Hahah, ik ga vanavond maar op tijd naar bed. Want morgen roept de plicht weer.

Deze week start mijn cursus Noors en van het weekend ga ik eindelijk de `cottage in the mountains` zien! En een zoon die ook komt. Eigenlijk heel leuk dus.
Nu eerst maar eens uitrusten.

God nat!
Liefs, Annet

  • 17 September 2006 - 18:49

    Grootmoeder:

    Lieve Annet, Zorg goed voor je zelf en slaap lekker! Liefs ook van grootvader.Dikke zoen van Grootmoeder.

  • 17 September 2006 - 18:59

    Fen:

    kan je nog even laten weten waar je die supergoedkope vliegtickets had gezien? x fen

  • 17 September 2006 - 19:20

    Jan:

    dat is echt oneven;
    acht is beter.
    hoe kreeg je alles weer een beetje op orde.
    krijsen kan wel mooi zijn dat zie je ook bij
    martha wainwright xxx jan

  • 17 September 2006 - 20:03

    Jan Jaap En Karin:

    He fitness babe, 'goed'te horen dat je au-pair vaardigheden ook eens verder worden getest dan alleen 1,2,3,4,5,6,7... :-) Kan me inderdaad voorstellen dat het een hele overgang is van een leuk kondis(ie) training naar een krijsend noors grietje ! Goed knijpen, dan houdt het vanzelf op (net als met Tijntje's plaspop:linkerarm knijpen=huilen, rechterarm knijpen = weer giechelen, komt dus altijd weer goed !)
    geniet er verder van, we gaan je berichtjes goed volgen !
    karin & jan jaap (&tijntje, maar die slaapt natuurlijk!)

  • 17 September 2006 - 21:18

    Peter:

    Annet, wat een gebeurtenissen allemaal en wat leer jij veel. kijk, dat van die lakens snap ik wel en daar heb ik het met Jan ook al uitgebreid over gehad: dat hij zijn ene dochter daar niet in heeft opgevoed is natuurlijk een grof schandaal. Zal niet meer gebeuren.
    Dat van die sportschool en die strakke buik, dat moet jij Jan bij terugkomst maar leren.
    Hoop wel dat je na die lessen Noors allen je slotgroet in het Noors blijft doen, want anders moet ik afhaken met het lezen.
    Veel plezier weer en groet, Peter

  • 18 September 2006 - 14:14

    Anne Marleen:

    Ha Annet! Leuk je even gesproken te hebben gisteren, klonk zo dichtbij he?! Wat jammer dat Christina zo'n vreselijk nichtje heeft, dat kunnen wij ons toch niet voorstellen he?! Liefs, An

  • 20 September 2006 - 10:32

    Max:

    Bedankt voor je kaart! Ik heb een hele mooie driewieler gekregen. Als ik erop zit noem ik mezelf 'grote kerel!'. En dat ben ik nu natuurlijk ook. Ik heb al een regenpak, maar ja, ik groei natuurlijk nog even lekker door! Dikke kus, Max

  • 20 September 2006 - 21:22

    Jody:

    hey annetje!!!
    wat leuk allemaal, voor het eerst dat ik op de site kom :S hihi. Maar ik vind het harstikke leuk om je verhalen te lezen. fijn dat je het zo naar je zin hebt! nog veel pret en rust maar lekker uit!
    -xxx-jes jody

  • 21 September 2006 - 18:16

    Nikki:

    Heey Annet,

    Wat super dat je die hele stap genomen hebt en nu in Noorwegen zit! Daar heb ik echt respect voor! Hoelang blijf je eigenlijk daar? Veel plezier en een dikke kus, Nikki

  • 24 September 2006 - 12:26

    Oma:

    veel groetjes uit doetinchemen pas goed op je zelf doeijj

  • 24 September 2006 - 19:59

    Ravael:

    Lieve Annet!
    Je bent weer tante geworden, deze keer via Marciano en Ilse van Ravael Jerome. Een gezond jochie van 3200 gram. Hij is nu 20 minuten oud!!! Veel liefs, Anne Marleen

  • 24 September 2006 - 22:25

    Mieke:

    in de toekomst wil ik een familie en vriendensite, dit is gewoon leuk; alweer een baby
    kus m

  • 25 September 2006 - 06:34

    Fen:

    en hij is heel schattig en mooi! ik neem volgende week wel foto's voor je mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Hoi! Mijn naam is Annet Schut en via deze site kunnen mijn belevenissen van dit schooljaar gelezen worden.

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 53488

Voorgaande reizen:

05 September 2006 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: