afgelopen week en weekend - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annet Schut - WaarBenJij.nu afgelopen week en weekend - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annet Schut - WaarBenJij.nu

afgelopen week en weekend

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

25 September 2006 | Noorwegen, Oslo

Hoi Nederlanders in Nederland,

Hoe is het? Nog steeds lekker weer?
Hier is het heel wisselend, nu gelukkig weer zon, al is het hier echt herfst.

Nu mijn afgelopen week belevenissen, ten eerste: Woensdag, wanneer we de `Woensdag-week-break` hebben. Even wat anders dus. Wat deze Woensdag inhield dat Emma en Shalana bij mij kwamen eten. Het was erg gezellig en volgens mij vielen de nieuwe Noorse vega-burgers hier best in de smaak! De foto`s van de weekbreak staan bij het vorige bericht.

Afgelopen weekend ging de familie eindelijk weer eens naar hun `cottage in the mountains`, en of ik ook mee wilde. Nouja, ik wilde dat natuurlijk wel eens zien. En een ook niet onbelangrijk detail was dat Tone (Toene), een goede vriendin van Eva, ook mee ging met zoon Sebastian van 15, (die van de pizza`s) en dochter Marianne van 3. Wat dan ook meteen weer het beste vriendinnetje van Christina is.

Op Vrijdag vond de afvaart rond 12.00 al plaats, zodat we diezelfde dag rond !!16.00!! bij de hut aan zouden komen.
En wat was ik verbaasd toen we bij de `hut` aankwamen. 4 Slaapkamers, 2 badkamers, waarvan 1 met douche/stoom cabine, 3 persoons bubbelbad en sauna, 3 plasma-scherm- tv`s en een enorme keuken met kookeiland. Mijn hemel. Ik heb volgens mij 10 minuten met mijn mond open rondgelopen. En na die 10 minuten vroegen ze of ik even mee naar buiten wilde komen om de `hote tube` te aanschouwen. Je weet wel, zo`n bad van 3 bij 3 wat je in je tuin kan zetten, waar warm water inzit en wat bruist.

Helaas is er in de omgeving van de cottage echt geen moer te doen, dus sloeg bij mij de verveling snel toe. Al waren nu dus Sebastian en Marianne er ook.
Wel heb ik ontzettend gelachen toen Sebastian aan mij vroeg of ik `Drittunge` tegen Marianne wilde zeggen. Nou, ik ben de beroerdste niet, dus ik naar Marianne met die mededeling. Waarna ze 10 minuten heeft lopen huilen. Bleek ik, en ik zal het vriendelijk uitdrukken, `Ik vind je een heel lelijk kind` gezegd te hebben tegen een 3-jarig meisje. Oei, oei, Sebastian heeft dat te horen gekregen! Hahah, maar een voordeel van 3-jarige meisjes is ook dat ze het snel weer vergeten...

`S avonds nog een nieuw kaartspel geleerd wat ik nog steeds niet snap en hebben we yatzee gedaan. En zelfs dat gaat anders in Noorwegen! Heel frustrerend. Je weet dat je er voor kiest om totaal opgezogen te worden in een andere cultuur, maar echt alles, gaat anders dan je gewend bent. Zelfs een simpel spelletje zoals yatzee. Je moet hier je kaart op volgorde spelen. Dus eerst 1en, dan 2en, etc. Vandaar dat ik soms zeg, `strange people, Norwegian` Waarna ze dan gelukkig moeten lachen hier..

Maargoed, ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik liever kies voor een weekend met gezellige nederlandse aanspraak en een osloos cafeetje dan een weekend met een hottube en een tv van 2 bij 3 meter. Hmm, weet ik dat tenmiste ook weer!

Nu ga ik stoppen en foto`s uploaden! We keepin` touch! -;)

Ha det!
Annet

  • 25 September 2006 - 14:16

    Nina:

    Jeutje, wat een luxe! Ik zou er wel wat voor overhebben om nu in een heerlijke hottub te zitten naast een Noor die je lelijke dingen laat zeggen! Maar goed, snap ook idd wel dat wat nederlands contact af en toe wel nodig is. Vandaar ook dat we snel moeten kijken wanneer ik je kom opzoeken! Spreek je snel, xxx Nina

  • 25 September 2006 - 15:15

    Miranda:

    Whow! Knappe jongen die Sebastiaan...als ik een paar jaar jonger was geweest wist ik het wel :P
    Jammer dat ik er woensdag niet bij was...ben erg benieuwd naar je gezin en huis! Maybe next time!

    Miranda

  • 25 September 2006 - 19:29

    Grootmoeder:

    Lieve Annet, Mooie foto's!Lekker zo'n hot tube, vooral als het winter is. Schitterend die foto, jij en Sebastian in de tube.Natuurlijk mis je daar die gezellige Oslo's cafeetjes,zou daar ook niet passen.De eerste paar weken zul je wel heel erg moe zijn geweest van al die indrukken en dan nog een vreemde taal. Hoe was de eerste Noorse les? Vertel eens je dagindeling en is die iedere keer weer anders? Lief Annetje, werk en geniet!! Liefs ook van Grootvader en dikke zoen Grootmoeder.

  • 25 September 2006 - 20:31

    Mieke:

    hoi,dit is mijn eerste laptop bericht,via draadloos internet.ik kan mijn mail hier nog niet op binnenhalen en versturen, moet ik allerlei gegevens uit mijn pc zoeken en invoegen.mooie fotos, daar wil ik ook wel eens naar toe, veel liefs Mieke

  • 26 September 2006 - 12:19

    Anne Marleen:

    Als ik die foto's zo zie, denk ik: die Noren hebben groot gelijk dat ze niet bij de EU willen horen. Je zou het ook asociaal kunnen noemen natuurlijk. Tjonge, wat een rijke toestand, en dat in je tweede huis! Maar ik neem aan dat dit toch geen doorsnee-Noren zijn? Anders moeten we er toch maar met z'n allen heen emigreren. Kun je gezellig Nederlands praten in de hot tube! Als je nog ergens een leuk verlaten dorpje vindt? Veel liefs, An

  • 29 September 2006 - 07:45

    Han:

    Lieve Annet, gisteren heeft Marciano het pak opgehaald en hier alvast enthousiast uitgepakt. Wat een schattig badjas-jongetje zal ravael daarin zijn! Max is natuurlijk ernstig teleurgesteld als er uit een cadeautje- voor wie dan ook -geen bamba komt. Maar ja, zo is het leven! Liefs - en zeg je al trouw: tak for mael??-
    Han

  • 29 September 2006 - 15:03

    Anne Marleen:

    hoi! wij hebben net Ravael voor het eerst gezien, echt een plaatje! En heel lief! Dikke kus, An, Frank en Max

  • 30 September 2006 - 08:03

    Branda:

    Wat leuk dat ik deze site heb gevonden! Wens je veel plezier, maar denk dat dat wel goed komt!!! X Branda

  • 02 Oktober 2006 - 15:35

    Karin Ruardy:

    Hi !
    ongeloofelijk, tweede huisje is zowieso erg luxe, maar dit ziet er redelijk hollywoods uit ! Het staat je goed "ik in de tube" ! Ik heb alvast aan jan gevraagd of hij begint het gat bij jullie in de tuin te graven, als je dan terug komt, kun je er zo inplonsen, helpt wat bij het inburgeren !

    wat een lieve meisjes, en inderdaad, best dom Annet om zomaar iets na te zeggen, ik had beter van je verwacht ! Zielig hoor, meisjes van drie pesten ! Ik ga nu die van ons - Tijntje - ophalen,

    heel veel plezier, en groetjes,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Hoi! Mijn naam is Annet Schut en via deze site kunnen mijn belevenissen van dit schooljaar gelezen worden.

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 53446

Voorgaande reizen:

05 September 2006 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: