Updatee!-Maand in Norge! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annet Schut - WaarBenJij.nu Updatee!-Maand in Norge! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annet Schut - WaarBenJij.nu

Updatee!-Maand in Norge!

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

03 Oktober 2006 | Noorwegen, Oslo

Hoi Allemaal,

Het is weer hoog tijd voor een update!
En, vandaag een klein feestje!
Ik ben precies een maand in Noorwegen! Wow, ongeveer zo lang als een standaard zomervakantie dus. Kun je je voorstellen?! En ik vermaak me hier nog steeds; steeds meer contacten en activiteiten.

Na het eerste weekend in de bergen ben ik afgelopen weekend thuis gebleven. Dat was erg lekker. Eindelijk het huis een keertje leeg! Vrijdagavond met de Nederlandse meiden afgesproken in de stad en ook mijn nieuwe duise/oostenrijkse kennissen waren mee. Die ik dan weer via de Au pair organisatie ken.
Zaterdag was via die organisatie ook een zogenaamde `Au pair-meeting`, het was alleen echt hondenweer, dus er waren niet heel veel mensen. En die er waren allemaal duitssprekend. Ik leer hier dus niet alleen noors en engels, vanaf nu oefen ik m`n deutsch dus ook weer.

De cursus Noors die ik nu volg is de sloomste cursus die ik ooit gevolgd heb. Een beetje groep3 niveau dus. Ik heb nu 2 lessen gehad, wat totaal dus 6 uur is. En ik heb al ong. 5 zinnen geleerd! Veel he?!
Gelukkig leer je hier in de praktijk ontzettend veel!
Hier een kort lesje:

Jeg heter Annet (Jij heter Annet): Ik heet Annet

Jeg kommer fra Nederland : Ik kom uit Nederland

Jeg bor i Oslo nå (jij bor I Oslo no) : Nu woon ik in Oslo

Tot nu toe is het nog wel te volgen he, maar wat als een kind nou in het Noors tegen je gaat staan tetteren?!; soms is het dus best moeilijk. Maar een basis als; `wat is er? en hoe gaat het?` heb ik nu gelukkig ook.

Deze week is het in Noorwegen herfstvakantie en heeft Christina de hele week vrij. Maandag, dinsdag en woensdag is ze nu de hele dag bij mij. Maar woensdagavond vertrekken ze weer naar hun 2e huis! 4 dagen weekend dus! En dat komt mooi uit, want mijn eerste visitor komt donderdag! Fenneken! Leukleukleuk. Kan ik mijn nederige stulpje hier eindelijk eens aan iemand laten zien!
Dan komen mijn ouders in November en, joehoee, van 26 december tot 2 januari ben ik in Nederland. En eerlijk gezegd lijkt het me super fijn.

Nog even terugkomend op de herfstvakantie hier; gister ben ik samen met Christina naar Miranda, 1 van de nederlandse Au pairs, gegaan. Eerst met de metro, toen met de boot, want ze woont op een heus schiereiland, en toen nog met de bus. Wat een avontuur. Christina vond het geweldig, tot 2 meter voor haar voordeur. Ze was erg verlegen; maargoed, wat verwacht je. Vreemde mensen, vreemd huis. En degene die je meesleurd ken je precies 4 weken. Lijkt me persoonlijk ook wel verwarrend.
Maar het was erg gezellig bij Miranda, en haar 2 kids: Matz en Axel van 2.

Vandaag doen Christina en ik niks, beetje tv kijken, we hebben brownies gebakken en vanmiddag gaan we denk ik nog even boodschappen doen. Het is een rustige dag.

Nu mijn foto`s nog uploaden en klaar voor vandaag!

Liefs, Annet

  • 03 Oktober 2006 - 10:36

    Jan:

    leuk annet
    Ik denk dat het een leuke week gaat worden.
    ik verheug me al op noorwegen en oud en nieuw.
    marciano en ilse hebben een pracht baby .

  • 03 Oktober 2006 - 10:39

    Karlijn:

    Heej Annet!

    Leuk zeg, je verhalen! Vind het echt nog steeds heel stoer van je dat je de beslissing hebt genomen om au-pair te worden! En zo te zien heb je er ook absoluut geen spijt van :).
    En leuk de foto's weer! Die Matz heeft wel wat weg van Max! Vinden jullie niet familieleden :)?
    Leuk dat Fen bijna komt trouwens!! Fen, heel veel plezier!

    Ik ben nu bezig met een take home tentamen, ja inderdaad een tentamen wat je via internet krijgt en wat je dan vervolgens thuis moet maken.. Of terwijl, gewoon je boeken erbij houden en overleg met de klasgenoten is toegestaan!

    Nou Annetje, heel veel plezier weer en blijven schrijven!!

    Liefs

  • 03 Oktober 2006 - 11:06

    Karlijn:

    Heej das vreemd, 2 keer.. Nouja.. Het webcammen was leuk Christina! Dat gaan we vaker doen :)! Liefs

  • 03 Oktober 2006 - 11:20

    Noor:

    hoi Annet!
    Wat leuk dat je ook weer contact hebt met andere au-pairs. De foto's bij je stukje zijn ook leuk!
    verder alles goed met je? vind dit echt leuk dat je zo wat van je laat horen!!
    xx Noor

  • 03 Oktober 2006 - 14:42

    Fen:

    ben heel benieuwd hoe alles eruit ziet! maar eerst nog alle spullen in mn tas zien te krijgen!:)
    tot donderdag! x fen

  • 03 Oktober 2006 - 17:37

    Mieke:

    leuk dat je in de vakantie op stap gaat met christina;en zo kom je zelf ook nog eens ergens.enige foto's weer.liefs m

  • 04 Oktober 2006 - 07:08

    Han:

    Hoi Annet,
    volgens mij reageerde ik gisteravond maar ik vind dat bericht niet terug, dus nu opnieuw. We klikken hier vaak je website aan, alleen al omdat Max steeds vraagt om 'Menet in badje zien'= A. in tube.
    Wat heb je al veel van Oslo e.o. gezien, en zo'n reisje naar het schiereiland van Matz (ja Karlijn ik vind dat ook!) en familie, geweldig. Ben je al naar Bygdoy geweest, met dat schattige openluchtmuseum en het vlot van thor Heyendahl. Ik houd me aanbevolen voor foto's daarvan. Dag, een fijne dag gewenst en vanaf morgen leuke dagen met Fen, veel liefs
    Han

  • 04 Oktober 2006 - 07:10

    Han:

    p.s. Fen neemt foto's mee van Ravaël, Han

  • 04 Oktober 2006 - 10:15

    Anne Marleen:

    Leuk verhaal weer Annet! Hier is het inmiddels ook hondenweer. Morgen komt Fen eraan, ik hoop maar dat Christina ook van drop houdt anders moet je de komende weken nog maar een keertje extra naar de sportschool! Heel veel plezier samen en tot snel! Liefs, an

  • 05 Oktober 2006 - 18:04

    Fen:

    Hej!
    gezellig he Annet, hier in Norge! en al die arme mensen die nu nog in NL zitten...:)

  • 05 Oktober 2006 - 19:11

    Jan:

    is hier ook leuk hoor
    veel plezier

  • 05 Oktober 2006 - 21:23

    Grootmoeder:

    Dag Annet en Fenneken. Wat zullen jullie een plezier hebben !! Ik hoop dat het weer ook mee werkt.Geniet er van !

  • 06 Oktober 2006 - 07:58

    Max:

    Hier is het ook reuze gezellig hoor, lekker herfst en een gaaf politiebusje! Gaan jullie ook nog in dat gekke badje? Dikke kus, Max

  • 09 Oktober 2006 - 18:51

    Oma:

    hoi annet ben je pas een maand weg het lijkt al wel een jaar als ik lees wat je daar allemaal meemaakt leuk dat fenneke jou op komt zoeken heb je ook eens visiete en dan jan en mieke nog en helrmaal leuk dat je met kerst en oud en nleuw thuis bent dat is wel heel erg goed nu de groetjes van oma en tot een volgende keer doeiii

  • 10 Oktober 2006 - 12:51

    Miranda:

    Hey annet!

    Hier dan weer ff een berichtje van mij :-D Heb net met Shalana gesproken over de "WeekBreak" en we gaan of naar Ikea (waar ik een voorstander van ben want dan kan ik zelf bepalen hoeveel geld ik uitgeef :P) of naar het NL Pannenkoekenhuis...
    Laat dus je stem ff horen...

    Tot morgen iig!

    Miranda
    mirandaweitering.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Hoi! Mijn naam is Annet Schut en via deze site kunnen mijn belevenissen van dit schooljaar gelezen worden.

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 53539

Voorgaande reizen:

05 September 2006 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: