Valetta, Blue Grotto and 'Bitches party!' - Reisverslag uit Valletta, Malta van Annet Schut - WaarBenJij.nu Valetta, Blue Grotto and 'Bitches party!' - Reisverslag uit Valletta, Malta van Annet Schut - WaarBenJij.nu

Valetta, Blue Grotto and 'Bitches party!'

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

28 April 2007 | Malta, Valletta

Hello,

Zo, hoe staat het leven ervoor? Hier op Malta is het vergeleken met Nederland op dit moment koud en nat. Helaas. Maar het nieuws heeft me beloofd dat het beter gaat worden.

Mijn CAE cursus gaat nog steeds door; al is mijn klasje inmiddels gelslinkt van 8 naar 5 personen. Te druk, te veel huiswerk, bladibladiebla. Gezeur, want dat uurtje huiswerk per dag is toch echt niet veel.

Vorig weekend hebben we een heel actief programma gehad. Op vrijdag heeft Saif, het vriendje van Sarah, voor ons gekookt. Pasta met vis. Voor mij een toch wel aparte combinatie; maar de geste kon ik iig wel apprecieeren!
Op Zaterdag hebben we (Sarah en ik) boodschappen gedaan en 's avonds zijn we met een stel gaan eten in een italiaans restaurantje in Spinola Bay. Wat we vaker gaan doen want de vegetarische pasta, vegetarische couscous of de vegetarische burger beginnen me toch een beetje de neus uit te hangen.
Zondag zijn we (Fleur, Sarah, Cathrine en ik) 's ochtends naar de markt in Valetta gegaan en daarna nog door naar Blue Grotto. Erg mooi en een spectaculair boottochtje gemaakt! Daarna naar een restaurantje met geweldig uitzicht maar met eten te smerig voor woorden. Goed, toen maar weer terug naar 't appartement.

Woensdag hadden we onze 'bitches party', wat eigenlijk te ordinair voor woorden was. De maltese jongeren kleden zich nou niet wat je zegt degelijk. En vandaar dat wij ze gekscherend 'bitches' noemen. Nou was dus de bedoeling dat iedereen zich ook zo ging kleden. Het was een idioot feestje met alleen maar EF meisjes in te korte rokjes. Maargoed, het was wel erg grappig met de uitgeprinte EF posters waar normaal gesproken 'EF - the faster way to learn a language' op staat, en waar we nu 'EF - Become a true Bitch' van gemaakt hadden.

Nu ben ik helaas ziek. Keel-infectie en koorts. En ben aan de antibiotica. Het bezoekje aan de Maltese huisarts was wel weer een hele onderneming. Het is hier gebruikelijk eerst naar de apotheek te gaan, en dan geven ze je normaal gesproken gewoon wat. Als je er toch echt te ziek uit ziet, mag je gelijk doorlopen naar de dokter, zodat die een oordeel over je kan vellen. En dan zit je ongeveer een uur in een wachtkamertje met gebloemde stoeltjes en hoor je de conversatie die intussen aan de gang is tussen dokter en patient. (vanwege een deur die niet sluit..)
Maargoed, het was wel even nodig dat ik ging.

In het weekend van 11 Mei ga ik een naar Gozo, en vanaf nu is het nog 7 weken Malta. Op zaterdag 16 juni arriveer ik rond 12.00 weer op nederlandse bodem.

Liefssss.! Annet

  • 28 April 2007 - 15:48

    Jan:

    Wat nou ziek????????
    wel mooi bleu grotto
    veel plezier!!

  • 28 April 2007 - 16:25

    Mieke:

    was ik weer bijna de eerste. hoi, wat een leuke foto's; ik wil de volgende keer ook met een bootje de zuidkust langs. Over 3 weken gaan we al bijna weg.We vliegen goedkoop, dus midden in de nacht van huis weg, maar ja, het alternatief was een vlucht voor 1800 euro pp. alles zit vol rondom hemelvaart en pinksteren.
    Ik ben zeer benieuwd,tot gauw en knap goed op, zodat je in 1 keer geneest.liefs m(xxxxx)

  • 28 April 2007 - 17:37

    Fen:

    klinkt koud maar gezellig!:)
    Ja en bij dokters moet je nou eenmaal lang wachten, mijn patienten hier op de EHBO zijn ook al aan het klagen, vandaar dat ik maar ff ga mailen!:)
    maar nu helaas toch maar weer verder, bel je snel! x fen

  • 29 April 2007 - 16:32

    Anne Marleen:

    Vervelend dat je ziek bent, maar ja... wel weer een ervaring rijker moet je maar denken.Ik zou echt een blokje om zijn gelopen als ik je met je medebitches tegen zou zijn gekomen hoor! Hier alles goed, Max onder de waterpokken, maar ja, dan hebben we dat maar gehad. Verder morgen lekker Koninginnedag vieren in A´dam. Frank vertrekt dinsdag voor een week naar de VS, Phoenix, volgens alle reisgidsen de ergste stad van Amerika, dus dat belooft wat! Beterschap en veel liefs, An, Frank en Max

  • 29 April 2007 - 19:24

    Han:

    lieve Annet, wel een avontuur op zich, naar de dokter in Sliema... Sterkte met opknappen! Vanavond hebben M En J hier gegeten, en we hebben over ZuidAfrika gepraat- ik heb er maar een klein stukje van gezien, West-kaap, maar dat vond ik al zo prachtig. Veel mooie en ook moeilijke verhalen van mensen- wit en zwart- gehoord. Henk is dit weekend naar Zwitserland, bij Frits in diens nieuwe appartement; ze belden daarstraks, en Frits doet je de groeten -Henk ook natuurlijk! Dag, liefs
    Han

  • 30 April 2007 - 07:45

    Gerda:

    hhallo Annet
    zo beleef je wel van alles he,
    hoort er bij.
    lang zitten bij een dokter en wachten duurd lang.
    maar ik hoop dat het inmiddels overgaat
    en snel weer beter bent.
    hier is het behoorlijk warm
    en de koningin is vandaag jarig dus koffie met gebak, ja van wie weet ik nog niet. niet van de konigin.
    de groetjes ook van Oma

  • 30 April 2007 - 11:29

    Charlotte:

    Heeey,
    haha wat grappig! Ik ken inderdaad een ex-ESE'er genaamd Andrew. Maar bedoel jij dan ook de Hongaar? ;) Wat grappig dat jij hier ook zit! Nou misschien zien we elkaar nog eens op een gezamelijk feest van ESE en EF ;):)
    Have fun!

  • 02 Mei 2007 - 12:20

    Charlot:

    heeey, hahah wat grappig! Ik zie Adrew eigenlijk nooit meer nu ie niet meer op school zit...Ja lijkt me leuk om een keer af te spreken ofzo of samen te gaan stappen ;) Ik zal je even toevoegen op msn...al even deze brakke pc weer geen msn ;) mijn email is charliefellinger@hotmail.com

  • 06 Mei 2007 - 20:34

    Maartje:

    He Annet! Ik doe het maar even zo, hier kijk je vast vaak op! Vond vandaag je kaartje in de brievenbus, wat lief dat je eraan gedacht had! Dank je wel! Ben je verhalen nog steeds met veel plezier aan het lezen. In Nederland wordt het nu ook koud en nat, maar bij jou straks waarschijnlijk veel beter! Enne... Leuk hoor, die foto van jou op Hyves ;). Moest wel eerst goed kijken of jij het wel was.. Ben je trouwens weer beter? Hoop het voor je!
    Liefs, Maartje

  • 09 Mei 2007 - 13:48

    An:

    Hoe is het nu met het weer op Malta?! Hier pet. Maar levert wel mooie plassen op om in te stampen... Inmiddels staat ons huis te koop, kijk maar op funda! Hoop dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en weer helemaal bent opgeknapt. En, wordt het nou Utrecht na Oslo en Malta? Wij zijn daar helemaal voor natuurlijk! Dikke knuffel van Max en veel liefs, An

  • 10 Mei 2007 - 14:20

    Karlijn:

    Heej Annetje!!

    Ook ik blijf een trouwe lezer hoor! Al zou je dat niet zeggen aan m'n aantal berichtjes naar jou toe :$.. Drukdrukdruk! Maar goed, geen excuus..
    Hoe is het nu met je? Weer helemaal beter??
    Vandaag is Danny jarig, daar gaan Jan en Nel en ik zo eten, wordt vast gezellig :). En z'n huisje wordt als het goed is binnen een maand opgeleverd! Dus je bent precies op tijd terug om te helpen schilderen ;)..
    Al enig idee hoelaat je terug komt de 16e..?
    Veel plezier weer daar en geniet maar lekker van de zon, want hier is die in geen velden of wegen meer te bekennen..!

    Liefs Karlijn

    An, je hebt je huisje goed opgeruimd voor de foto's! ;)

  • 10 Mei 2007 - 14:27

    Jan:

    heb een mooi bericht gescand en gestuurd!!
    knap gedaan!!

  • 10 Mei 2007 - 15:21

    An:

    Hoera, Annet komt naar Utrecht! Goed man, en volgens mij helemaal iets voor jou. Karlijn, bedankt voor het compliment, we hebben inderdaad erg ons best gedaan en de troep voor iedere foto van de ene naar de andere kamer versleept... Dag! An

  • 10 Mei 2007 - 15:32

    Jan:

    rijke vrouw die zo'n huis zo duur kan verkopen. ziet er wel netjes uit!!!!!!!!

  • 10 Mei 2007 - 16:03

    Karlijn:

    Echt annet?!? Is het gelukt met die test?? Super zeg! Gefeliciteerd! Gaan we dan een keertje samen Utrecht onveilig maken :)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Hoi! Mijn naam is Annet Schut en via deze site kunnen mijn belevenissen van dit schooljaar gelezen worden.

Actief sinds 22 Aug. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 53486

Voorgaande reizen:

05 September 2006 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: